Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 9 Kasım’daki Kabine toplantısının ardından konaklama vergisi indiriminin bir yıl daha uzatılacağını açıkladı. Erdoğan, Kültür ve Turizm Bakanlığından turizm işletmesi belgesi alan tesislere verilen çalışan desteğini de 2028’e kadar uzatma kararı aldıklarını söyledi.

Konaklama vergisi oranı, 1 Mayıs 2026’da yürürlüğe giren 11263 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yüzde 2’den yüzde 1’e indirilmişti. Yürürlükteki karar, yüzde 1’lik oranı 31 Aralık 2026 dâhil olmak üzere yıl sonuna kadar geçerli kılıyor. Duyurulan uzatmalara ilişkin düzenlemeler 10 Kasım tarihli Resmî Gazete’de yer almadı.

Mevcut SGK prim desteği, turizm işletmesi belgeli özel konaklama tesislerinin Mayıs–Aralık 2026 arasında faaliyette olduğu ayları kapsıyor. Koşulları sağlayan işyerlerinde, kapsama giren çalışanların her prim günü için 116,67 lira işverenin SGK’ya ödeyeceği primden düşülüyor. Basit konaklama belgeli tesisler mevcut desteğin kapsamı dışında.

Dokuz aylık turizm geliri 51 milyar 278 milyon dolar

Erdoğan’ın açıkladığı verilere göre Türkiye, 2026’nın ocak–eylül döneminde 49 milyon 132 bin ziyaretçi ağırladı. Turizm geliri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 artarak 51 milyar 278 milyon dolara ulaştı. Ziyaretçiler ortalama 10,34 gece kalırken kişi başı gecelik harcama yüzde 4,6 artışla 107,7 dolara yükseldi.